Posted by: das Mopf | October 13, 2008

Allora. Benissima!

Today my Italian Language Class started, and I am seriously excited. We are only three people, thus making it all the more fun. Of course, three people’s fees can’t cover all the costs, that’s why we only have one instead of two hours. But Liam already knows a bit Italian and Nuan had another Beginner’s Class before, so it should be fine. Luckily, five years of Latin at school make it a lot easier, five years of French add to that effect. And Sandra is a wonderful teacher, too, so I’m looking forward to monday mornings.

Heute fing mein Italienischkurs an, und ich bin echt total glücklich. Wir sind nur zu dritt, was gleich noch lustiger ist. Drei Leute können natürlich nicht die Kosten für eine Lehrerin decken, also haben wir nur eine statt zwei Stunden. Aber Liam kann schon ein bisschen Italienisch und für Nuan ist das schon der zweite Anfänger-Kurs, also sollte das schon klappen. Fünf Jahre Latein und Französisch machen das für mich gleich ein ganzes Stück einfacher; und Sandra ist eine tolle Lehrerin – ich freu mich schon auf die kommenden Montagmorgende.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: